Tapi sebenarnya saya bukanla nak ceta ape yg saya beli tapi nak ceta sikit pasal si " Sale Assistant" kedai tu yang agak perangai x semenggah sewaktu melayan customer macam saya. Ok saya gemuk(konon mcm x kan bersenamla) and x gaya mcm org kaya tapi x yah la wat poyo dgn saya. Cetanya macam ni...
Saya: Adik, akak nak tnya. Kat cni ada jual Nike+ sensor? (sopan ye saya tnya)
SA yg poyo: Akak tahu ke benda tu ape? Akak ada ke iphone or ipod? (dalam nada ketawa2 ok)
Dalam hati dah berasap je cos dia memang pandang hinala. Bukan marah ape tapi ada ke patut tnya soalan macam tu kat customer. Tolongla pikir sikit kalo org tnya benda tu mestila dia ada idea benda ape yg dia nak beli. Betul x? Come onla, x kanla org nak beli kalo x ambk tahu ape brg dia nak beli. Kadang SA ni memang double standard betul. Kalo kita nampak x kaya dia akan layan nak x nak je lagi2 kalo yg keja kat KLCC. Masukla kat Coach ke mana smua mcm tu. X puas hati ok. Perlu ke kita bergaya sgt kaya or tunjuk kat org yg kita ni kaya baru nak layan? Kita sebagai customer patut layan je. X kira bangsa, agama dan kekayaan. So hopefully lepas ni SA2 sekelian layanla customer anda baik2 x yahla nak double standardkan org ok!!!
Anyway, SA Nike tu saya bahasakan gak " adik akak ada iphone 4 ok! Ni ha akak ada Nike+ application and akak tahula kegunaan sensor tu!" Tapi SA ni memang kurang asam gakla " yg ni ke?" dalam nada gelak lagi. Angin lagila tapi sbab aritu mood saya agak baik so saya ckp sopan gak " yap yg ni and akak nak". Saya ambk terus saya bayar. Memang hampeh tul SA kat Nike ni. Lps ni confirm saya x nak beli kat cni lagi. huhu...
Wahai SA sekelian tolongla hormat and layan customer anda dgn baik dan sopan!!! Jgn pandang hina org ok!
dah lepas ni jgn gi situ.once da terkena jgn gi lagi.memang sakit hati kalo dapat SA camtu.mcm bagus je.kadang2 tu kite masuk pakai simple2 pandang dari ats ke bawah.
ReplyDeleteklo jadi camni.. biasanya kita buat apa tau..
ReplyDelete1- tanya nama penuh dia..
2- mintak no pekerja..
kalau dia ty buat apa.. direct je cakap..
' saya nak buat report sebab awk lyn customer unpolitely '
tapi make sure dia bg dulu the details..
Isma: betul2 confirm lps ni x g situ lagi. nyampah giler. huhu...
ReplyDeleteRahmas: tula x terpikir lak. hehe... Tapi masa kejadian ni berlaku dpn counter gakla pastu rasanya dia punya owner dia pun tgk gakla. hopefully dia perasan gakla perangai anak buah dia yg annoying. hehe...
hye sara!
ReplyDeletebaru jumpe blog sara.. weeeee!
anyway, mmg bengang kalo jumpe SA mcm tu. double standard! jenis diorg ni mmg bersepah kat klcc. penah skali ni kat Tiffany&co teefa kene, mmg trus aku perli kat situ.. *stress*
hi teefa!!!
ReplyDeleteTula kat KLCC ni memang agak ramai. Lagi2 kalo melayu dorg x nak layan. Tapi yg sara perasan kalo SA cina dorg baik skt dgn kita. Sara suka SA kat Benefit. hehe...