Wednesday, September 26, 2012

Confession of the "evil daughter"




First when i received this msg i'm speechless.... Supposed i'm the one who said that. But.... 

Tiba2 saya rasa jahatnya saya dulu sebab selalu menyusahkan mama and ayah. Dari kecil hinggala sekarang dah umur 27 tahun ni pun masih x sedar diri. Selalu susahkan and wat risau and ada aje benda nak melawan cakap. huhu... Maafkan adeq, ayah and mama.... 

I still remember mama and ayah little bit worried because when i'm in standard one i still cannot read not like my sister who can read at 4 years old. Kena rotan tu adalah biasa but mama and ayah never give up. Kcian kot cos dorg keja and bila blk umah dapat anak yang malas belajar and kurang bijakkan. Penat kot. huhu... So masa lepas 6 bulan sekolah kot baru pandai. huhu... Tu pun jawi tak pandai baca. Maafla saya lambat pick up. huhu... Darjah 3 baru pandai baca jawi. huhu... Bila pikir balik, terima kasih mama and ayah sebab mendidik saya menjadi org berguna. huhu...

Pastu masa darjah 6, saya x sihat. Mama and ayah jaga saya dgn penuh kasih sayang. Mama sanggup teman kat hospital and ambil cuti smua. huhu... Tak terbalas jasa mama and ayah. Alhamdulilah UPSR and exam sekolah agama result memberansangkan. And saya tau mama and ayah sebenarnya x sangka kan. haha... Maybe ni semua berkat doa mama and ayah....

Tapi saya tau mama and ayah sedih bila saya x tak dapat masuk sekolah hebat macam kakak. huhu... Walaupun mama and ayah  x pernah tunjuk but saya tau yang saya telah wat mama and ayah sedih. Bagi semua org kalo dapat masuk sekolah asrama hebat. So tgglla saya kat umah. huhu... Selalu gakla gaduh dgn mama and ayah. Saya sedar, saya sorang yang keras kepala and ikut suka je but mama and ayah tabah je kan layan kerenah saya. huhu... Terima kasih sekali lagi...

Pastu form 4, saya x tak dapat masuk sekolah asrama macam kakak. Mama and ayah sedih. Saya tau. huhu... Pastu form 4 saya kembali malas. Math and add math memang failed aje. Pening je kan mama and ayah tgk result exam saya kan. Tapi mama and ayah berusaha juga anta saya g tuisyen smua dah la ambk bnyak subject lak tu. Mama and ayah bayar je kan. huhu... tapi still failed kan. huhu... Nak wat macam mana  saya lambat. but then form 5, saya rajin ponteng sek sebab kakak kat umah so dia leh ajar add math and modern math. Sanggup ni ayah g beli MC. haha... Jahatkan saya. haha... Tapi berkat doa semua... Add Math dpt B4. haha... yg lain biasa2 je...

Pastu masuk matrix, first time duk asrama. Nangis sokmo asyik nak balik je. Pastu tel rumah asyik cakap nak kuar dari matrix. Tapi mama tabah melayan, suruh saya kuatkan semangat. Alhadulilah la selamat abis gak. haha...

Masuk uni, perangai hampeh gakla. huhu... Asyik main je. Bila mama and ayah tel, mesti bukan studyla. haha.... Ada je aktiviti sosialnya. huhu... Sorry ye. Pastu mama and ayah risau setiap kali saya pergi fieldworkan. haha... Tapi saya kan memang tahan lasak. haha...Alhamdulilahla... selesai gakla belajar tanpa ada repeat paper and extend. hehe...

Bila dah start keja ingatnya insaf gakla... x juga. ada je nak melawan cakap. huhu... Maaf ye mama and ayah. huhu... Saya tau dosa saya sangat besar. huhu... Masa keja gakla selalu risaukan mama and ayah sbb setiap kali g offshore mama and ayah risau. huhu... Saya tak bermaksud tapi adala tnaggungjawab demi mencari rezeki. huhu... Dan sekarang berada di sini pun wat mama and ayah risau. Walaupun mama and ayah x tunjukkan but saya dapat rasakan. Huhu... Tak pe, tak lama je lagi saya pulang. huhu....



To mama and ayah,

Maafkanla adeq, tak terbalas jasa dan pengorbanan mama and ayah curahkan. huhu... Semoga Allah dapat membalasnya. Doakan yang terbaik tuk adeq. Insyallah adeq tak kan nakal lagi and rajin dalam semua hal. Dan maafkan adeq sbb selalu mengecewakan mama and ayah....

I luv you and you always in my heart no matter where i go... Thank you for everything...


- Posted using BlogPress from my iPhone

No comments:

Post a Comment