Wednesday, February 20, 2013

Sakitku.... Part 2


Marila kita sambung kisah sakitku....

Alhamdulilah saya waktu ini sepanjang masa di temani oleh mama and ayah. Masukla saya di ward. Masa ni blood pressure saya dah stabil and saya still continue buang air dgn jayanya dan tujuannya supaya boleh mengurangkan tekanan dalam paru2 saya.

To be honest almost 5 years I'm be working in Petronas, I've only took about 6days MC and for the past 2 years saya x pernah MC but akhirnya kecundang gak masa sembelit aritu saya dapat MC 2 hari. Bagi saya benda mcm ni agak mengejutkan la tuk tiba2 berada di hospital. huhu.... Tapi inila takdir yang telah tertulis.

Lebih kurang dah petang macam tu Doctor Azlina datang melawat, dia pun menyampaikan berita....

Sarah awak ada VSD atau kata lainnya jantung berlubang dan awak dah alami HEART FAILURE....

Terkejut dan terkejut....

Tapi saya redha.... Maybe ini ujian dari Allah. Sedih tapi with the support from my family rasa sedikit relief....

Doctor kata penyakit ini boleh di ubati so jangan risau. Sedikit relief....

Beradala saya di hospital selama 6 hari sebab saya perlu betul2 kering dari air2 yang tidak dikehendaki.... after 6 days I've lost about 6kg. hehe... Hebat x rupannya badan saya ada extra 6kg of water. Selepas semua air kuar saya dah x rasa sepenat dulu dan jantung saya dah x bengkak mcm dulu. Alhamdulilah saya dah selamat dari heart failure.

Masa kat hospital second test pun dibuat and kamu jumpa satu lagi lubang PFO. Maka saya ada 2 lubang yang perlu dibaiki.

Mengikut cerita doctor, saya dah mempunyai VSD and PFO dari kecil tapi ini maybe x dpt detect sebab saya jenis yang sihat dan maybe sekarang baru jantung saya dah terlalu penat so dia burst out. Doctor kata lagi kalo lubang yang besar murmur(bunyi yg biasa akan di dgr bila ada lubang di jantung) x akan didgr sangat hanya pakar yang boleh dengar dan tahu. Ini semua ketentuan Allah. Hanya Allah yang tahu suratan takdir sesesorg.

Saya sangat bersyukur sangat sebab saya diberi peluang untuk hidup lagi.

Ya Allah, terima kasih atas segala kurniaan dan peluang yang engkau berikan....

Next post saya akan ceta simptom2 dan ape yang saya alami....

No comments:

Post a Comment