Monday, October 8, 2012

New York


First of all, To Mama and Ayah, sorry sesangat wat mama and ayah risau. Sorry ye mama n ayah. Hehe... Bukan selalu dapat peluang ni so terpaksa la adeq grab the opportunity. hehe....

Anyway,  ari Sabtu lepas saya memulakan pengembaraan solo ke New York. hehe... My dream is actually to travel solo. hehe... It was fun trip and banyak yang saya belajar and the whole experience is awesome. hehe....

Saya pergi ke sana dengan bus dari Pittsburgh. 7 Jam gakla jalan ke sana. So naik bus kul 1145 and sampai kul 740 pagi. Fresh kan badan smua kat toilet and start jalan. hehe... New ork in the morning totally different dari malam sbb malam over crowded.

Saya sempat pergi ke Times Square, Statue Of Liberty,Empire State and Rockerfeller Center. hehe... Sedih x dapat pergi ke Central Park sbb penat sgt. hehe... Tak larat dah nak jalan and masa tak sempat juga. hehe...

Sepanjang perjalanan ni saya sesat and ada org tolong. Subway dorg pelik sikit and kotor to be honest. Saya juga jumpa kawan baru Magharita from Spain. hehe... Awesome la whole experience dan mengajar saya berdikari dan jadi seorg yang berani. Kena berani tanya orang takut sesat dan lawaknya baca map pun terbalik. haha... Saya kan bukan geologist sejati. haha...

Overall, New York best cuma bila dah malam ramai sangat org jadi mcm over crowded and mcm ala2 kat bukit bintangla. haha... Foods senang nak cari sbb cart dorg majority halal and murah. Malas nak ceta so layan je la gambar kan. hehe....


Times Square in the morning

Grand Central Station

Statue of Liberty

Me and my new friend Magharita. She so pretty . hehe...

Wall Street

Tapak area World Trade Center

Empire State

New York

New York from Empire State

Central Park from Rockerfeller Center



Rockerfeller Center

Saya di tengah2 Times Square. hehe...

Hard Rock Cafe New York

Saya dan Kate and William. hehe... Abaikan saya dah terlalu comot. hehe...


Lastly, ada lagi beberapa gambar yg boleh dilihat di sini

New York's Pictures Continue....


Bye!

No comments:

Post a Comment