Sunday, January 2, 2011

SELAMAT TAHUN BARU 2011

Salam,

Selamat Tahun Baru 2011!!! Dah masuk tahun baru dah. hehe... Maafla lama x mengupdate blog. huhu... Insyallah saya akan masukkan aktiviti mengupdate blog ni sebagai azam. hehe....

Masuk tahun baru je mula la pasang azam. Tapi tercapai atau tidak belakang kira. hehe... Sebenarnya saya x adala betul2 ada azam tapi saje ikut2. hehe... Anyway mehla saya ceta ape kesimpulan yg saya dapat sepanjang 2010. Bnyak benda yg berlaku dan benda2 ni yg bnyak mengajar erti kehidupan. hehe...

2010
1. Masa nak menyiapkan PPA(yearly personal performance) tuk cycle 2009-2010. Huhu...
Sepanjang cycle ni, x bnyak keja yg saya lakukan. huhu... Dan dengan adanya kawan yg claim keja yg kitaorg wat tapi konon2nya dia yg lagi wat memang sgtla x fair ok. Masa ni tertekan giler. Dengan adanya rumours kata kalo x perform dgn baik akan kena buang keja etc. Lagila cuak. But, alhamdulilah semunya ok. Ape yg saya belajar dari cni ialah jgn share dgn org ape yg kita tulis cos kalo ada kawan yang x ikhlas, kita lagi susah. Alhamdulilah smua selamat.

2. Saya g Bali!!!
Best Bali. Tempat dia cantik and sangat berbaloi tuk dilawati. hehe... Kalo ikutkan hati memang nak g lagi. Tapi sebab rakyat dia asyik menabur dumba (betul ke?) je mehla kita boycott g negara dia dan produk negara dia. hehe...

3. Kenaikkan gaji
Alhamdulilah tahun ni gak gaji kami naik. Alhamdulilah. hehe...

4.Tukar project
Masa awal2 saya masuk Pet, saya di project Baram. Banyak yg saya belajar tapi saya banyak wat geology. After 2 years, bos saya suruh pindah project iaitu Bardegg2. Saya kena jadi geophysicist. Bestla sbab ni memang yg saya nak tapi bnyak benar yg saya kena belajar. Kadang2 saya rasa senior saya mesti tension cos saya bnyak yg x tahu. huhu... Tapi insyallah saya belajar ye. hehe...

5. Saya g Singapore
Best2.

6. Universal Studio, Singapore
Merasa la gak g universal. hehe... kalo nak harapkan g yg kat US lambatla lagi tapi dapat g yg dekat okla kan. Kalo org tnya dah g Universal, leh jawab dah. hehe...

Rasanya banyak je lagi. Tapi ni je yg teringat. hehe... Kesimpulannya, sepanjang tahu ada suka dan duka. Life always ada di atas dan di bawah. Tapi itulah lumrah kehidupan. hehe...

So azam tahu ni:

1. KURUSKAN BADAN!!! haha..
Letak je kan. insyallah saya akan usahakan. hehe... Doakan saya kuat semangat ye. hehe...

2. RAJIN BERSENAM
Ni pum mcm kelakar. hehe... Tapi akan diusahakan. Saya berharap saya akan rajin bersenam after office hours kat taman umah saya. Insyallah 3 KM ok. hehe...

3. RAJIN BEKERJA
haha.... dengan rajin bekerja rezeki pun murah dan ikhlas bekerja adalah penting. hehe...

4. RAJIN BELAJAR
Kena rajin bertanya, belajar degan senior tuk menjadi seorg yg berpengetahuan. hehe...

5. RAJIN MEMBACA
Tak kirala ape jenis bahan bacaan. hehe... Harry Potter ada lagi 3 bukuu dan 3 buku biasa. hehe...

6. RAJIN BERBLOG
Akan diusahakan. hehe...

7. LEBIHKAN SIMPAN DUIT
hehe... Ini juga wajib. hehe... Nak kenala ada simpanan. Manala tahu tiba2 nak kawinkan.hehe...

8. PERGI BERCUTI2
Ni mesti. hehe... Kalo ikut calender saya sekarang, dah confirm 2 tmpt yg akan di tuju dan satu lagi tempat still dlm perancangan. hehe... nak g mana, tunggu nnti sampai waktu saya announce ye. hehe...

9. KURANGKAN BERBELANJA BENDA YANG TAK PERLU
Ni pun kena cos saya nak kena wat simpanan yang lebih. hehe... so kena kurangkan beli CD and buku mybe? haha.. Buku tu mcm susah sikit je. hehe...

10. KURANGKAN MENONTON CETA KOREA
Ni patut di kurangkan. hehe... Supaya saya tak berangan2 and idamkan yg mata sepet je. hehe...

TAPI YANG UTAMA : MENJADI SEORANG YANG MAKIN KUAT BERIBADAH!!!!!
Insyallah. Impian saya nak jd muslimah sejati yang tahu menjaga peribadi dan agamanya sendiri. Insyallah. Doakan saya ye.

Hopefully, saya akan mencapai smua yang saya azam kan! Kalo anda perasaan majority ada "RAJIN" so kesimpulannya saya kenala rajin. hehe...

Saya doakan anda pun tercapaila ape yg anda azamkan!!! Hope tis year will be better than last year!!!

3 comments:

  1. Insyaallah tahun akn menjadi tahun yg lebih baik utk sara..chaiyok2!!

    ReplyDelete
  2. sarah,kalo nak cari kawan bersenam,u can drag me :D isma nak start balik jog ms wiken.huhu
    kuar2 kan peluh main futsal.oh i miss it!

    smoga tahun ni baik2 saje untuk kita.let's pray for it!

    p/s:hey rajin2 berblog yer

    ReplyDelete